Gyakori kérdések és válaszok2019-07-31T12:10:43-01:00

MI AZ ÉPÍTÉSI NAPLÓ?

Az építési napló az építőipari kivitelezési tevékenység megkezdésétől annak befejezéséig vezetett, hatósági és bírósági eljárásban felhasználható hiteles dokumentum, amely időrendben tartalmazza a szerződés tárgya szerinti építőipari kivitelezési tevékenység, […]

KINEK KELL VEZETNIE AZ ÉPÍTÉSI NAPLÓT?

Az építtetőnek kell először megnyitnia és készenlétbe helyeznie, ezután a fővállalkozó, megrendelő vállalkozó, alvállalkozó kivitelezőnek kell megnyitni az építési naplót, és vezetnie a munkavégzés végéig. Ehhez minden esetben személyes ügyfélkapura van szükség! 2019. október 24-től, a Miniszterelnökség által kiadott felhívás szerint nem lesz kötelező az építési napló a maguk számára egyszerű bejelentés alapján építtetőknek és változik a folyamat menete is. Erről bővebben blogunkon olvashattok.

MIKOR KELL ÉPÍTÉSI NAPLÓT VEZETNI?

Minden építésügyi hatósági engedélyhez vagy tudomásulvételi eljáráshoz kötött, valamint a Kbt. hatálya alá tartozó építőipari kivitelezési tevékenység végzéséről építési naplót kell vezetni. 2019. október 24-től, a Miniszterelnökség által kiadott felhívás szerint nem lesz kötelező az építési napló a maguk számára egyszerű bejelentés alapján építtetőknek és változik a folyamat menete is. Erről bővebben blogunkon olvashattok.

MI A RENDSZERHASZNÁLATI DÍJ?

Az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központról, valamint az Országos Építésügyi Nyilvántartásról szóló 313/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletértelmében 2014. július 1-jétől az általános építményekre vonatkozó e-építési napló készenlétbe helyezésekért rendszerhasználati díjat kell fizetni. […]

KI TEKINTHET BE AZ ÉPÍTÉSI NAPLÓBA?

az Építésügyi Hatóság, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal építés helye szerinti illetékes szerve, a helyszíni ellenőrzést folytató Munkavédelmi és Munkaügyi Hatóság, külön jogszabályban az ellenőrzésre feljogosított más hatóság, az építtetői fedezetkezelő, az építtető által betekintésre felhatalmazott, az építési beruházás megvalósításához támogatást nyújtó szervezet

MI AZ AZ ÉTDR-RENDSZER?

Az ÉTDR az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus dokumentációs rendszer rövidítése. A magyar e-közigazgatás azon szolgáltatása, mely az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokban lehetővé teszi az elektronikus tervbeadást és az elektronikus ügykezelést.

MI AZ AZ ÜGYFÉLKAPU?

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett, egyszeri belépéssel, biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. […]

Go to Top