A hatósági bizonyítvány “leegyszerűsítve” az egyszerű bejelentéssel épült ingatlanok használatbavételi eljárása. Ennél a folyamatnál kevesebb dokumentumot kell beadni, rövidebb ideje van a Hatóságnál döntést hozni, de minden másban a használatbavételi eljárással megegyezik.

Ha az építkezés lezajlott és minden dokumentum az építési naplóba feltöltésre került (teljesítmény nyilatkozatok, felelős műszaki vezetői nyilatkozatok, műszaki ellenőri nyilatkozat, építész tervezői bejegyzések, ha volt tervezői művezetés, stb.) lehet kezdeményezni a hatósági bizonyítvány kiállítását, melyet az építésfelügyeleti hatóság állít ki. A kérelmet Építtető, vagy meghatalmazottja tölti fel az ÉTDR- rendszerbe, majd benyújtást követően elindul az eljárás.

Az építtetőnek a hatósági bizonyítvány iránti kérelem benyújtásakor az alábbiakat kell mellékelnie:

  1. ha a hatósági bizonyítványért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, igazolni kell a díj megfizetését,
  2. mellékelni kell a 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 4. számú melléklete szerinti statisztikai adatlapot,
  3. mellékelni kell az energetikai tanúsítványt (OÉNY elektronikus rendszerbe feltöltve), valamint
  4. ha a kivitelezési tevékenység a 155/2016. (VI.13) korm. rend. 4. § (3) bekezdése szerint valósult meg, mellékelni kell
    • a fővállalkozó kivitelezőnek az 191/2009 (IX.15) számú, az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló kormányrendeletben meghatározott tartalmú nyilatkozatát, vagy – ha a kivitelezési tevékenységbe fővállakozó kivitelezőt nem vontak be – a kivitelezést végző, szakirányú szakképesítéssel rendelkező személynek vagy személyeknek azzal megegyező tartalmú nyilatkozatát és szakirányú szakképesítésének igazolását, és
    • a megvalósulási dokumentációt, ha az egyszerű bejelentési dokumentációtól a kivitelezési tevékenység során eltértek.
  5. az egyes közműszolgáltatókkal megkötött szolgáltatási szerződéseket.

2020.január 1-ét követően megszüntették az eljárási díjakat, így a Hatósági bizonyítvány kiállítása díjtalan.

Az Építés Felügyeleti Hatóság minden esetben ellenőrzi a dokumentumok meglétét, valamint elektronikus építési napló vezetése esetén meggyőződik arról, hogy a napló vezetve lett, a szükséges nyilatkozat megtétele megtörtént-e. Ezután kimennek az építkezés helyszínére és ellenőrzik, hogy az épület a terveknek megfelelően készült e el, használatbavételre alkalmas e. Amennyiben mindent rendben találtak a helyszíni bejárás során, a beadott dokumentumokkal és e-naplóval kapcsolatban, akkor a hatósági bizonyítvány kiállításra kerül, melyet a Kérelmező az ÉTDR felületről tud majd letölteni.

Építési naplóvezetési kötelezettség esetén az is feltétel, hogy az építési naplóban a munkaterület visszaadásra kerüljön az Építtető részére.

Úgy érzi elakadt vagy nem érti ezt az egészet? Kötelező naplót vezetnie, de nem tudja hogyan?

Ha segítségre van szüksége, keressen bátran Minket elérhetőségeinken!

naplovezetes ,e-napló vezetés, ÉTDR, nyitva tartás

Nyitvatartás

Hétfő- Péntek 9:00-16:00

naplovezetes ,e-napló vezetés, ÉTDR, telefonszám, kapcsolat

Telefonszám

+36 50 111 5743

Egyedi árajánlatkérés / kérdések

angle.hu